Популярната песен „Даньова мама” била краденаЧистачка обвини

изпълнителката на „Даньова мама”, че била откраднала песента. За това се ожали голямата народна певица Бинка Добрева в социалните мрежи. В една от фолклорните групи изпълнителката, която е и вокален педагог, е набедена, че е откраднала знаковата композиция от варненската народна певица Мария Балтаджиева (покойница от 2012 г.) [caption id="attachment_444120" align="alignright" width="300"]Даньова мама Чистачка обвиин Бинка в кражба на песента й "Даньова мама"[/caption] Според нея, тя е написала песента през 1993 г., но колежката й Петя Иванова разказва: „Двама от вуйчовците на майка ми идват от български район в Мала Азия и именно те са изпели през 53-та година на сватбата на майка ми, песента „Даньова мама“, тогава майка ми е била на 18 години. Не оспорвам кой е автора и не искам никой да обидя, само казвам това, което знам!!!“. „Добре, че има живи хора, които помнят, без да са пристрастни и така озлобени, като лицето, което аз не познавам – Нели Стоянова. Аз също знаех от други колеги, от няколко места, че Балтаджиева си присвоява авторството на песента. По-скоро смятам: (това е лично мое мнение), имайки предвид голямата вариантност във фолклора ни, да е съавтор или се е получило абгрейтване на песента, съобразена с определени събития. (Ако някой знае повече и се престраши, нека да каже и да се спре веднъж завинаги с това). Ще кажа това, което аз знам…. Когато бях хулена и обиждана от Балтаджиева, редактор на БНР ми съобщи за съществуваща такава песен отпреди, (много преди Балтаджиева да я представи за своя авторска) представена в радиото за запис от друга певица.. …Дадоха ми лист с близък текст до „Даньова мама“… Че кой можеше да записва каквото и да е било тогава, без одобрението на цяла редакция-специалисти??? Подчертавам дебело: Не, записа ми в БНР стана популярен, (с битови инструменти), а следващият направен с Александър Райчев, Нешко Нешев, Ангел Димитров с дългия ми дъх. Политика на Националното радио е да избира кой изпълнител да налага и популяризира. Докато частната фирма се бори на свободния пазар и само нейно величество публиката определя правилата и показва своите предпочитания. Никога, ама никога, не съм залагала само на тази песен и тя не е била център в моето мислене и репертоар. Хората харесваха моето изпълнение и се поздравяваха“, коментира и самата Бинка Добрева. Фолклорната прима говори и за обвинителката си: „И през ум не ми е минавало, че след толкова години ще се обяснявам на една бивша танцьорка, стара мома, живееща в Гърция (най-вероятно с финансова пандемия) и работеща, като много наши сънародници, като чистачка - Нели Стоянова, с което не казвам, че има нещо лошо (по принцип уважавам всеки труд, пояснявам нейната професия) … Но тя с цялото си нахалство, ръси обиди, многократно и ми прави анализ, дисекция и коментар на пеенето. И как ли не се надпреварват да ме плюят, само и само да привлекат някакво внимание. … И то хора, дето веднъж не са се изпотили на сцена и не могат да различат мажор от минор….И забележете!….Винаги зад гърба ми,…. но в социалните мрежи….. Какво и на кого лошо сторих, че се нахвърляте, като чакали на мърша? И сега Ви гледам и слушам как се поздравявате и подмазвате и влизате в тона на една бивша танцьорка и нереализирана жена, която чисти къщи в Гърция, но в свободното си време, е музикален критик и експерт в оплюването, администратор и двигател на музикалната фолклорна общественост…..Божееее, Колко концерта ще ви направи тя и ще спечелите??? До там ли изпадна гилдията ни, (която аз уважавам) да чака пляс, пляс от некомпетентни хора? Това ли е „Българският фолклор над всичко“? Така ли милеете за него? Това ли показвате с поведението и лайковете си срещу мен??? За това ли учихме/те/те??? Аз, извървях своя път…..Достойно, с човещина и като професионалист….Имам семейството си, децата си, внуците си, песните си, работата си, приятелите си…. Нека Бог съди за постъпките ни“, пише Телеграф.