Както е известно конкуренцията между социалните платформи в последните години е огромна. Отчитаме факта, че този тип медии създадоха и наложиха много нови понятия, дори професии - блогър, влогър, инфлуенсър. Предвид факта, че огромна част от младото поколение по света следи и се информира, както и подражава на редица личности в мрежите.

Оказва се според някои от панелистите на Гала, които цитират и светъовната преса зад Океана, че компанията притежаваща и Фейсбук, а именно Мета чрез платени кампании е инвестирала посредством правителствени лобита в САЩ да се публикуват издания и анализи, които показват неблагоприятното въздействие на Тик Ток средата сред децата. Факт е, че такава връзка има, но тя е с причина преувеличина, а освен това още по-негативна е зависимостта към компютърните игри, макар те вече да са огромна индустрия. Оказва се, според поканени млади инфлуенсъри, че понякога даже Тик Ток дава повече свобода и поле за изява, отколкото например в Инстаграм, където се цензурират теми, изрази и понятия. А мрежата Фейсбук е оп-скоро информационна и новинарска, отколкото за обмен на видеа и снимки, както беше преди със стартирането на платформата. Акцент е, че и Китай с Тик Ток реално осигуравя свободно съдържание, повече от останалите мрежи в момента поне.