6 храни за сияйна и красива кожа

0

Нашата кожа е най-големият орган в човешкото тяло. Той не само ни предпазва от външни елементи, но и защитава нашите вътрешни органи и клетки. Тъй като кожата ни е изключително ценна за нашето здраве и благополучие, поддържането й в топ форма е от ключово значение с напредването на възрастта. И има лесно решение: Изберете храни, които хранят сияеща кожа.

 

Повече изследвания установяват как храненето влияе върху здравето на кожата, което предполага, че храната, която поставяме в телата си, може да намали бръчките, да увеличи еластичността и да намали увреждането от слънцето. И така, кои са най-добрите храни за сияйна кожа? 

 

1. Манго

Отведете се в тропиците с този вкусен плод, пълен с витамин С и богат на каротеноиди като бета-каротин, които оптимизират здравето на кожата. Една ½-чаша порция манго осигурява 143% от препоръчителната дневна доза витамин С и 16% от дневните ви нужди от бета-каротин.

 

Порциите обаче имат значение. Яденето на твърде много плодове може да увеличи приема на захар – а прекомерната захар може потенциално да увеличи бръчките. Умереността е ключова; само половин чаша манго се препоръчва за пищна кожа.

 

2. Годжи бери

Ако все още не сте опитвали древните китайски годжи бери, това е един плод, който трябва да добавите към списъка си за пазаруване. Тези малки рубиненочервени плодове са пълни с антиоксиданти, бета-каротин и други каротеноиди, плюс витамини А и С. Жените в Китай консумират годжи бери повече от 4000 години с основателна причина – антиоксидантите и каротеноидите, които оцветяват плодовете помагат за защита на тялото от възпаления, оксидативен стрес и ефектите на стареенето. Освен това, ако искате да се запознаете по-дълбоко с ориенталските тайни за съвършена и дълготрайно красива кожа, може да посетите avon каталог, където ще намерите широка гама от корейски, японски и китайски кремове и други продукти за здраве, грижа и красота.

 

Междувременно витамин С подпомага производството на колаген и еластин, като поддържа кожата плътна и стегната. Антиоксидантите, каротеноидите и бета-каротинът, намиращи се в годжи бери, могат да предпазят кожата от слънцето и да подобрят тонуса на кожата, което може да предотврати и намали обезцветяването.

 

  1. Домати

Основен продукт в средиземноморската диета, доматите са идеални за придаване на блясък на кожата ви. Доматите са богати на ликопен, мощен каротеноид, предпазващ кожата. Тъй като кожата съдържа най-много ликопен (в сравнение с други телесни тъкани), яденето на домат може да попълни запасите от ликопен.

 

Проучванията показват, че варените домати от консервирани доматени продукти увеличават производството на колаген и намаляват еритема или повърхностно зачервяване на кожата. Доматите също са богати на витамин С, който помага за производството на колаген.

 

4. Бадеми

Да вземем ядки върху бадеми! С предимства, включително сияеща кожа и здраве на сърцето, бадемите са хранителен продукт ch в алфа-токофероли, най-разпространеният вид витамин Е, открит в тялото, мононенаситени мазнини и полифеноли. Витамин Е се намира в нашето кожно масло и помага за защита на клетките от увреждане, като създава бариера за задържане на влагата.

 

Множество проучвания показват значително намаляване на бръчките при жени в постменопауза, които консумират около 10% до 20% от дневните си калории от бадеми. А жените също така намалиха хиперпигментацията си и имаха по-добро оцветяване на кожата в резултат на алфа-токоферолите и полифенолите на бадемите. Ако консумирате диета с 2000 калории, 10% от дневните ви калории ще се равняват на около 340 гр бадеми на ден. 

 

5. Какао

Какаото прави вкусно какао и е идеално за приготвяне на вашия шоколад. Родом от Централна и Южна Америка, какаото се отглежда по целия свят – и не само има невероятен вкус, но също така е богато на флаваноли и теобромин. Флаванолите са антиоксиданти, които помагат за предпазване на тялото от оксидативен стрес; теоброминът е стимулант, подобен на кофеина, но без същата интензивност.

 

И тези хранителни вещества на хранителна основа са чудесни за сияеща кожа. Жените, които пият по една чаша какаова напитка, съдържаща около 320 милиграма флаваноли дневно в продължение на 24 седмици, значително подобряват хидратацията и еластичността на кожата, като същевременно намаляват грапавостта, бръчките и зачервяването. 

 

  1. Зелен чай

Не всеки кофеин се създава еднакво; зеленият чай може да задоволи глада за кофеин, без да ви предизвиква безпокойство. Освен това осигурява редица подхранващи флаваноли, като EGCG, които са полезни за здравето на кожата.

 

Според изследвания, пиенето на един литър зелен чай дневно в продължение на 12 седмици може да увеличи хидратацията, еластичността и плътността на кожата, като същевременно намали грапавостта и зачервяването на кожата. Значителното увеличение на хидратацията се дължи и на пиенето на поне един литър вода дневно, заедно с 980 милиграма EGCG, присъстващи в зеления чай.

 

Заключение

Разкрихме ви каква е тайната на младата кожа – Изберете една от изброените по-горе храни и започнете да я включвате в седмичните си ястия. На следващата седмица добавете друга храна. Скоро ще се наслаждавате на множество храни, които хранят здрава, блестяща кожа (и ще излъчвате блясък!).

 

Коментари чрез Facebook

коментара

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.